Piwnica w domu – standard czy zachcianka?

Piwnica przynależąca do mieszkania w czasach budynków z wielkiej płyty, ale także już później – w latach 90. – stanowiła mieszkaniowy standard. Dzisiaj nie zawsze tak jest. Pomieszczenia gospodarcze w bloku czy domy z piwnicą straciły na popularności. Zwłaszcza w nowym budownictwie deweloperzy często „zapominają” o piwnicach.
REKLAMA
Dom z piwnicą czy bez?

Przynależąca do mieszkania piwnica bądź po prostu pomieszczenie gospodarcze nie wpływa na jego cenę w tak decydujący sposób, jak chociażby lokalizacja, standard wykończenia, czy odpowiedni rozkład lokalu. Jednakże każdy, kto mieszka lub kiedyś mieszkał w bloku, dobrze wie, jak przydatnym pomieszczeniem jest piwnica. Pozwala zachomikować wiele nieużywanych w danym momencie rzeczy, na które po prostu nie ma miejsca w mieszkaniu. Począwszy od rowerów czy opon samochodowych, po dziecięce zabawki, które poszły w odstawkę.

Piwnica w domu oczami deweloperów

Należy jednak zaznaczyć, że na nie wszystkich nowych osiedlach można spotkać piwnice. Deweloperzy często ograniczają powierzchnię przeznaczoną w budynku na piwnice lub pomieszczenia gospodarcze. Dotyczy to zwłaszcza nowych osiedli.

Jarosław Krawczyk z serwisu Otodom tłumaczy, że w ten sposób starają się zaoszczędzić przestrzeń, którą następnie można wykorzystać w bardziej komercyjny sposób. Na przykład na parking podziemny, w którym za każde miejsce postojowe trzeba już zapłacić. Nie zmienia to jednak faktu, że na rynku cały czas znajduje się spora oferta mieszkań z piwnicami.

Zapotrzebowanie na lokale mieszkalne z piwnicą

W Warszawie obecnie na chętnych czeka 4 429 lokali mieszkalnych z piwnicą. W Krakowie rynkowa oferta takich nieruchomości wynosi 2 462. We Wrocławiu osoby, dla których piwnica to przysłowiowy „must” mogą przebierać w 2 879 lokalach. W Poznaniu jest 1 574 takich nieruchomości, a w Gdańsku 1 867.


Oferta sprzedaży najtańszego i najdroższego mieszkania z piwnicą

Opracowanie Twoje-miasto.pl dla serwisu Otodom, na podstawie danych serwisu Otodom.

Przekrój cenowy pomieszczeń gospodarczych

W Warszawie najtańsze mieszkanie, do którego przynależy piwnica, jest do wzięcia za 180 tys. zł. Jest to kawalerka zlokalizowana na Białołęce o powierzchni 28,5 mkw. W Krakowie na zakup takiego M, na Łobzowie wystarczy już tylko 115 tys. zł. Trzeba jednak zaznaczyć, że za tą kwotę można dostać naprawdę małe – nawet jak na kawalerkę – mieszkanie. Jego metraż wynosi zaledwie 16 mkw. W Poznaniu najtańsze lokum z piwnicą jest wyceniane na 143,5 tys. zł, a w Gdańsku na 185 tys. zł.

Za piwnicę trzeba zapłacić

Najdrożej jest we Wrocławiu, gdzie cena wynosi 197,2 tys. zł. W Warszawie bez zmian – taki komentarz nasuwa się, jeśli chodzi o najdroższy lokal mieszkalny. Już od dłuższego czasu bowiem w stolicy w różnorakich statystykach pierwsze miejsce pod tym względem dzierży jeden i ten sam lokal. Apartament w Złotej 44 o powierzchni 600 mkw., na który trzeba wyłożyć bagatela równowartość 10 mln euro. W pozostałych miastach jest już zdecydowanie taniej, są to jednak cały czas kwoty poza zasięgiem zwykłych zjadaczy chleba. Sięgają od 1,9 mln zł w Poznaniu do 4,7 mln zł w Krakowie.

Autor:
Jarosław Mikołaj Skoczeń, redaktor naczelny Twoje-miasto.pl
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Starogardzie

kiedy
2019-11-15 19:00
miejsce
Kino Sokół, Starogard Gdański, al....
wstęp biletowany
kiedy
2019-11-30 16:00
miejsce
Kino Sokół, Starogard Gdański, al....
wstęp biletowany
kiedy
2019-11-30 19:00
miejsce
Kino Sokół, Starogard Gdański, al....
wstęp biletowany
kiedy
2019-12-01 17:00
miejsce
Hala Widowiskowo Sportowa,...
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.